MARKA DESTEK PROGRAMI KAPSAMINA ALINAN/BULUNAN ŞİRKETLERİN DESTEKLENMESİ
Destek Unsurları ;
- 1. Patent, faydalı model ve endüstriyel tasarım tesciline ilişkin olarak yurtiçi ve yurtdışında gerçekleştirilen tüm harcamaları (telefon, faks, avukatlık ücretleri, vb)
- 2. Tanıtım, Reklam ve Pazarlama Faaliyetlerinin Desteklenmesi
- Yurtdışı Birimlere İlişkin Giderlerin Desteklenmesi
- 4. Reyonların Desteklenmesi
- 5. Showroomların Desteklenmesi
- 6. Kalite Belgeleri ile İnsan Can, Mal Emniyeti ve Güvenliğini Gösterir İşaretlere ilişkin Harcamaların Desteklenmesi
- 7. Franchising Desteği
1- Patent, faydalı model ve endüstriyel tasarım tesciline ilişkin olarak yurtiçi ve yurtdışında gerçekleştirilen tüm harcamaları (telefon, faks, avukatlık ücretleri, vb)
% 50 oranında ve yıllık en fazla 50.000 ABD Doları’na kadar desteklenir.
2- Tanıtım, Reklam ve Pazarlama Faaliyetlerinin Desteklenmesi:
Şirketlerin, Stratejik İş Planlarında hedef pazarlar olarak belirtecekleri ülkelerde destek kapsamına alınan marka/markaları ile ilgili olarak destek kapsamına alındığı tarihten sonra gerçekleştireceği;
§ Görsel ve yazılı tanıtım (Yurtdışına yönelik yayın yapan Türk televizyonları, gazeteleri, vb. basın yayın organlarında verilecek reklamlara ilişkin harcamalar destek kapsamında değerlendirilmez.)
§ Tanıtım ve pazarlama organizasyonları (Show, defile, özel sergi, sunum vb.) düzenleme ve katılım giderleri,
§ Ülke imaj kampanyası,
§ Pazar araştırması (segmentasyon, rekabet, imaj, algı, gizli müşteri, müşteri memnuniyeti, lokasyon, dağıtım kanalı, iletişim fiyat, vb. araştırmalar),
§ Sponsorluk (kültürel, sosyal sorumluluk, imaj amaçlı ve sportif sponsorluklar vb.),
§ Kokteyl (açılış, sezon açılışı, kampanya uzantısı, ürün lansmanı vs),
§ Seminer, konferans, vb.,
§ Web sitesine ilişkin tasarımlar ve bu tasarımların uygulamaları,
§ Her türlü reklam panoları ve duvar reklamları,
§ Yabancı dilde hazırlanmış firma katalogları ile her türlü basılı iletişim malzemesi
§ Üretilen kataloglarla ilgili (tercüme bedeli hariç) her türlü giderler (yurtdışı edildiği takdirde desteklenir.),
§ Marka-promosyon iletişim ajansı harcamaları,
§ Halkla İlişkiler-Basınla İlişkiler ajansı harcamaları,
§ Medya satın alım ajansı harcamaları,
§ Direct mailing ile ilgili harcamalar,
§ Zincir marketlerin raflarına girebilmek için bir defaya mahsus ödenen listeleme bedeli,
§ Periyodik mağaza dergilerinde yer alma,
§ Eşantiyon ve promosyon malzemeleri,
§ Elektronik ortamda tanıtım sitelerine verilen reklam,
§ Radyo reklamları, tanıtımları, promosyonları,
§ Ürünlerin satışa sunulduğu ve üzerinde, destek kapsamındaki markanın logosunun yer aldığı stand, soğutucu, vb.,
§ Ürünlerin yurt dışına yönelik olarak elektronik ortamda pazarlanabilmesi amacıyla Müsteşarlıkça uygun görülen ve nihai tüketiciye yönelik olmayan e-ticaret sitelerine üyelik giderleri,
vb. harcamaları % 50 oranında ve yıllık en fazla 300.000 ABD Doları’na kadar desteklenir.
3- Yurtdışı Birimlere İlişkin Giderlerin Desteklenmesi:
Yurtdışı birimlere (şirket, ofis, depo, mağaza, lokanta/kafe, şube, büro, yedek parça ve tamir hizmeti veren servisler) ilişkin;
§ Brüt kira ile buna ilişkin kesinleşmiş (dönem sonunda mahsup işlemine konu olmayan) vergi/resim/harç,
§ Komisyon,
§ Söz konusu birimlerin işletilmesi için gerekli, Müsteşarlık tarafından belirlenen temel kurulum giderleri,
§ Hizmet (genel güvenlik, genel temizlik gibi ortak kullanım giderleri, forklift kira bedeli),
§ Hukuki danışmanlık
giderleri % 50 oranında ve yıllık en fazla 500.000 ABD Doları’na kadar karşılanır.
Şirketlerin;
§ Yurtdışı birimlerden mağaza/lokanta/kafe açılması amacıyla gerçekleştirecekleri uygun mahal araştırmasına yönelik danışmanlık, yerel vergi, resim harçlar belediye giderleri ile,
§ Açtıkları ve/veya açacakları mağaza/lokanta/kafelere ilişkin konsept yaratımı, teknik detay uygulama planları, proje uygulama dahil mimari çalışmaları ve dekorasyon giderleri,
% 50 oranında ve yıllık en fazla 400.000 ABD Doları’na kadar, desteklenir.
4- Reyonların Desteklenmesi:
Firmaların kiraladıkları ve/veya kiralayacakları reyon/gondol/ köşe, dekorasyonlu köşe, kiosk, stand vb. tahsis edilmiş satış alanlarına ilişkin brüt kira ile buna ilişkin kesinleşmiş (dönem sonunda mahsup işlemine konu olmayan) vergi/resim/harç, komisyon, hizmet (genel güvenlik, genel temizlik gibi ortak kullanım giderleri, forklift kira bedeli) harcamaları, %50 oranında ve yıllık en fazla 200.000 ABD Doları desteklenir.
5- Showroomların Desteklenmesi:
Marka Destek Programı kapsamına alınan şirketlerin Stratejik İş Planlarında hedef pazarlar olarak belirtecekleri ülkelerde destek kapsamına alınan markalı ürünlerinin satışı amacıyla açtıkları ve/veya açacakları showroomlar ve/veya farklı markaların satıldığı showroomlarda yeralan ürünlerine ilişkin ödeyecekleri dekorasyon, brüt kira ile buna ilişkin kesinleşmiş (dönem sonunda mahsup işlemine konu olmayan) vergi/resim/harç ve/veya komisyon harcamaları, % 50 oranında ve yıllık en fazla 200.000 ABD Doları desteklenir.
6- Kalite Belgeleri ile İnsan Can, Mal Emniyeti ve Güvenliğini Gösterir İşaretlere ilişkin Harcamaların Desteklenmesi:
Şirketlerin çevre, kalite ve insan sağlığına yönelik teknik mevzuata uyum sağlanabilmesi ve mağaza/lokanta/kafe açılışı ve işletilmesini teminen gerçekleştirilen, kalite, hijyen, çevre belgeleri ile insan can, mal emniyeti ve güvenliğini gösterir işaretlere ilişkin danışmanlık dahil her türlü giderleri, %50 oranında ve yıllık en fazla 50.000 ABD Doları desteklenir.
7- Franchising Desteği:
Şirketlerin destek kapsamına alınan markaları ile ilgili olarak franchise vermeleri halinde, franchising sistemi ile yurt dışında açılacak ve faaliyete geçirilecek mağazaya ilişkin
§ dekorasyon harcamaları, %50 oranında ve mağaza başına en fazla 50.000 ABD Doları,
§ kira giderleri mağaza başına %50 oranında, en fazla iki yıl süresince en fazla 100.000 ABD Doları, desteklenir.