10 Temmuz 2014 Perşembe

KOBİ’lerin Pazarlama Stratejisi

KOBİ’lerin Pazarlama Stratejisi: Asimetrik Pazarlama
Asimetrik pazarlamayı yoğun rekabetle karşı karşıya kalan firmaların uygulayacağı stratejiler olarak tanımlıyorum. Yoğun rekabet karşısında lineer pazarlama stratejilerinin işe yaramadığı bir gerçektir. Bu nedenle onlarca farklı firma ve pazarlama gurusu bu konuda çalışarak bazı stratejileri oluşturmuşlardır.
4 P ve 4P’den beslenen bütün stratejileri lineer (doğrusal) pazarlama olarak adlandıracağım. Rekabetin olmadığı veya düşük olduğu bir sektörde veya zamanda 4 P yeterli olmaktadır. Ancak rekabet yoğunlaştıkça artık lineer (doğrusal) yöntemler işe yaramamaktadır.
Lineer pazarlama stratejilerinden bazıları şunlardır.
§  Üstün Ürünler( Product): Pazarlamaya lineer yaklaşımın sonucu 1. P’de daha iyi ve daha üstün ürünler üretmek şeklinde kendini gösterir. Bu strateji yeni gelişen veya yaşam evresinin başında olan bir kategoride üstünlük yararlı olabilir. Ancak doygun bir pazarda işe yaramaz.
§  Daha Düşük Fiyat (Price): Fiyata lineer yaklaşım karlılığı arttırmak için maliyetleri kısmaya odaklanır. Ve aynı zamanda satış fiyatını üretim maliyetlerinden lineer bir şekilde çıkarır. Oysaki marka değeri yüksek rakipleriniz karşısında düşük fiyatlar işe yaramaz.
§  Kuvvetli Satış Kanalları (Place): Lineer stratejiye göre ürünleri müşteriye akıtacak bir klasik kanal yapısı yeterlidir. Daha iyi satmanın yolu bu kanalın daha iyi yönetilmesinden geçer. En önemlisi satış başarısını tamamen kanala bırakır.
§  Yoğun İletişim ve Promosyon(Promotion): İyi bir ürün çıkardıktan sonra bütün meselenin müşterileri ikna etmek olduğunu zannetmektir. Bu yöntem bilinirliği arttırmak ve müşterileri ikna etmek için reklam yapmaya odaklanır. Oysa yoğun rekabette reklam ticari başarı için yeterli değildir. Satışları arttırmak için promosyona yönelmekte bu aşamayla bağlantılıdır. Satışı sadece promosyona bağlamak risklidir. Promosyon kesildiğinde satışlarında kesilmesi riski vardır.
Ne yazık ki KOBİ’lerimiz hala lineer pazarlama stratejileri ile çalışıyorlar. Fakat KOBİ’lerin ihtiyacı asimetrik pazarlamadır. “Asimetrik savaş”ın askeri literatürdeki karşılığı gerilla savaşıdır. Küçük bir askeri grubun kendisinden kat be kat büyük ,düzenli bir ordu karşısındaki mücadelesi asimetrik savaş olarak tanımlanır. Ulusal ve uluslararası büyük firmalarla rekabet eden KOBİ’lerin bu gerillalardan bir farkı var mıdır?
Asimetrik Pazarlama Stratejileri
Asimetrik pazarlamanın bazı temelleri vardır. Asimetrik pazarlama özetle “herkesin Mersin’e gittiği yerde tersine gitmektir”. Yani;
§  Herkesin olduğu yerde olmamak
§  Savaşmadan kazanmak (Sun Tzu)
§  Daha iyi değil daha farklı olmak
§  Zayıf olunan yerden kaçınmak, kuvvetli olunan yeri bulmak
§  Rakiplerle kafa kafaya vuruşmamak
Bu prensiplere uygun stratejiler ise şunlardır.
§  Yeni Bir Kategori Yaratmak: Olgun bir sektörde ve yoğun rekabette ürünün/markanın yalıtılması ve yeni bir kategorinin temsilcisi olarak gösterilmesidir. Bifa bisküvi başarılı olamadığı bisküvi pazarında Bien markası ile lideri olacağı yeni bir kategori oluşturmuştur.
§  Bir Alana Odaklanmak: Bir özelliğe, bir ürüne, bir niteliğe vb. odaklanmak. Şirketin odaklanılan alanla özdeşleşmesi ve o alanı sahiplenmesidir. Bu stratejinin özü odağı kısmaktır. İşlemlerinizin kapsamını daraltırsanız güçlenirsiniz. Aşkın Jeep 20 yıldır 4X4 araçların ikinci el satışına odaklanarak bu alanda marka olmuştur.
§  Rakiplerin güçlerinden faydalanmak: Rakiplerin gücünden iki şekilde yararlanılabilir:1.Güçte zayıflık vardır. Rakibinizin güçlü olduğu alanı keşfedip bunun tam zıddının sunulmasıdır. Toyota 1996’da Türkiye’ye girince üstün servis ile rakiplerinin (Renault ve TOFAŞ) zayıf olduğu yerden (servis) faydalanmıştır. 2. Rakibin güçlü konumunu markanızın konumunu yükseltmek için kullanılmasıdır. De Facto jean pantolonunu Amerika’nın şalvarı gibi lanse edip Jean pantolunun gücünü istismar etmiştir.
§  Fedakarlık Yapmak: Ticari başarı herkese her şeyi yaparak yakalanmaz. Başarıyı yakalamak için bazı şeylerden vazgeçmek gerekebilir. Fedakarlık başlıca iki konuda yapılabilir: Ürün grubu ve hedef kitle. Pepsi’nin yeni neslin seçimi stratejisi hedef kitle fedakarlığının klasikleşmiş bir örneğidir.
§  Rakiplerin boş bıraktığı alanı sahiplenmek: Rakipler açısından yeterince tatmin edici bulunmayan Pazar kesimlerine (coğrafik, müşteri segmenti, ürün tipi, değer önerisi, fiyat, kanal vb) yönelmek. Yörsan’ın çıkışı kaymaklı tava yoğurdu ile olmuştur. Sonradan rakipleride aynı ürünü çıkarmış fakat Yörsan’ın başarısına engel olamamıştır.
§  Geleneksel Olmayan Medyada Yaratıcı Uygulamalar: Bütçe dar ise, sürüden ayrılmak için günümüz medya ortamı zengin olanaklara sahip. Gerilla reklam uygulamaları olarak da bilinen bu reklam yöntemi düşük bütçeyle maximum iletişim faydası sağlamada alternatifsizdir.
§  Ortak Markalama: Daha güçlü ve etkin bir marka ile ortak bir markalama yapılmasıdır. Ancak bunun için iki tarafından ortaklıktan önce sahip olmadıkları bir kazancı elde etmeleri gerekir. Tabii şirket ortaklığından bahsetmiyoruz. Yeni bir markanın ortak olarak yaratılmasından bahsediyoruz.
§  Maliyet Azaltma: Sunduğunuz ürün ve hizmetlerle müşterilerinizin maliyetlerini azaltma yönünde (doğrudan veya dolaylı) katkıda bulunabilir. Örneğin Linde gaz firması müşterilerine aynı işi kendi ürünleri ile daha düşük gaz maliyeti ile yapma garantisi verir. Bir çevre teknolojileri firması olan Artaş Endüstriyel ise yaptığı arıtma tesislerinde su, enerji ve kimyasal madde sarfiyatında tasarruf imkanı sunar.
§  Risk Azaltma: Ürünün kullanımı ile oluşacak risklerin rakiplerinize kıyasla azaltılmasıdır. Örneğin akıllı telefon alırken çok beğenmeme rağmen kırılma riski nedeni ile Samsung Note II yerine daha sağlam olan Lumia 925 tercih ettim.
§  Müşterinin İşine Odaklanması: Müşterilerinize sunduğunuz değer ile rutin olarak yaptığı işleri siz üstlenebilir ve müşterinizin asıl işine odaklanmasını sağlayabilirsiniz. Bulut bilişim ile üretilen bir ticari yazılım olan DİA müşterilerin server hizmeti, yedekleme ve güvenlik gibi bir çok işi müşterilerinin yerine kendileri yapmaktadır.
§  Kişiselleştirme: Müşteriye özelleşmiş ürün veya hizmetler sunulmasıdır. Turkcell’in “Genç Turkcell” veya “Profosyoneller Kulübü” bu kapsamda düşünülebilir.
§  Algılanan Değeri Arttırmak: 100 m derinliğe kadar su geçirmeyen saat kullananlardan kaç kişi hayatında dalış yapmıştır? Yine de bu saati alırlar çünkü bu özellik saatin algılanan değerini artırıyor.
§  Giriş Değeri Yaratmak: En güzel örnek herkesin bildiği printer-kartuş veya Giletti’in traş makinesi ve bıçağı satışıdır. Printerı bir defa çok uygun bir fiyata satarak müşterinin alanına giriş yapıp kartuşları karlı satmak prensibidir.
§  Bağlam Değeri Yaratmak: Bu kavram aslında “büyük denizde küçük balık olmak mı, küçük denizde büyük balık olmak mı” olarak bilinir. İngilizceyi çok iyi bilen bir İtalyan Londra’da bir değere sahip olmaz iken İstanbul’da çok değerli olabilir.
Asimetrik pazarlama stratejilerini geliştirmek bir yerde bir resimdeki boşluklara bakmaya benzer. Müşteriye ve onu çevreleyen ilişkilere bakılmalıdır. Bu bakış müşterinin ürün ve rakiplerle olan ilişkileriyle sınırlı olmamalı daha geniş bir cepheden bakılmalıdır. Ürünün dahil olduğu eko-sistem mutlaka analiz edilmelidir. Ürün müşteriyle ilişkisinin yanında müşterinin kullandığı diğer ürünler ve ihtiyaç alanları ile kıyaslanmalıdır. Bu çerçeveye müşterinin rakip ürünler karşısında ki pozisyonunuda eklediniz mi analizi tamamlamış olursunuz.

Buraya kadar yazdıklarımızdan 4 P’nin devrinin kapandığı anlamı çıkartılmamalıdır. Aksine asimetrik pazarlamanın gerek şartı 4P’nin iyi bir şekilde çalışılmasıdır. Başarılı bir asimetrik pazarlamanın temeli iyi bir 4 P stratejisidir. KOBİ’lerin asimetrik pazarlama ile satış ve büyüme sorunlarına çözüm bulacaklarına inanıyoruz.
Kaynak : kobitek.com

KOBİ'lere yeni finansman desteği

KOSGEB'in sitesinden alınan habere göre Avrupa Konseyi Kalkınma Bankası’ndan (AKKB) Türkiye Kalkınma Bankası A.Ş.’ye Hazine Geri Ödeme Garantisi altında 80 milyon Avro tutarında finansman sağlanmasına ilişkin bir garanti anlaşması imzalandı.

Fides Proje - Kobilerin yanında www.fidesproje.com

Yeni Hizmetimiz
Rekabette ki finans gücünüz için hattın
diğer ucundayız.

Hibelere Ulaşmanın En Ekonomik Yolu Fides’in Hızlı Çözümlerinde
Online Dünyayla Buluştu

Hizmet Paketlerimiz için Ayrıntılı bilgi...

T.C.Ekonomi Bakanlığı desteklerinde yeni çözümler

Ekonomi Bakanlığı Destekleri

Yurtdışına yaptığınız 10 iş seyahatini
T.C. Ekonomi Bakanlığı karşılıyor.

7 Temmuz 2014 Pazartesi

TURQUALITY Sertifikası olan markalı ürünler Turquality Programı

TÜRKİYE’nin daha çok marka çıkarması, mevcut markalarının da küresel çapta daha fazla yaygınlaşması için en kapsamlı ‘destek sistemi’ olarak Turquality Programı öne çıkıyor.

Bu programda, patent tescilinden yurtdışında açılacak mağazanın kirasına kadar destek almak mümkün.
TURQUALITY Sertifikası olan markalı ürünlerle ilgili istihdam edilen moda, endüstriyel ürün tasarımcısı, aşçı ve şef giderleri, reklam, tanıtım ve pazarlama faaliyetleri, yurtdışında düzenlenen uluslararası sektörel fuarlara katılım destek kapsamında.
MARKASINIZ ve büyümek, yurt dışında mağazalar açmak istiyorsunuz ya da markalaşmak için yatırım yapacaksınız veya kurumsallaşmak için yönetimi güçlendireceksiniz; bütün bunlar için ‘parasal’ destek almanız mümkün. Bu konulardaki çok sayıda alt başlık için en kapsamlı ve güçlü destek programı Turquality’yi mutlaka inceleyin. Çünkü farklı sektörlerden çok sayıda firma ve marka halen bu desteklerden yararlanıyor ve bunların arasına her yıl yenileri katılıyor.

HEDEF KÜRESEL MARKA

Ekonomi Bakanı Nihat Zeybekçi, “Küresel Türk markaları geliştirerek Türkiye’nin ihracatını artırmayı hedefliyoruz. Küresel marka olmanın uluslararası kabul görmüş evrelerine uygun tasarlanmış bir destek sistemimiz var. Odağında markalaşma, hedefinde ise Türkiye’den dünya markaları çıkarmak var. Yeni firma ve markalarla desteklerimizi artırmaya devam ediyoruz” diyor.
Turquality desteklerinin 2006 yılında tüm sektörlere açıldığını vurgulayan Bakan Zeybekçi şöyle konuşuyor: “2011 yılında önemli değişikliklerle destek kapsamı genişletildi. 2014 yılında da şu ana kadar destek kapsamındaki şirket sayısı artırmaya devam ediyor. 30 Nisan 2014 tarihi itibariyle Turquality Destek Programı’nda 93 firmanın 105 markası, bu programa hazırlık süreci olarak değerlendirilen Marka Destek Programı kapsamında ise 52 firmanın 54 markası olmak üzere toplamda 145 firmanın 159 markası destek kapsamında.
2014 yılında Derimod ve Penti markaları Turquality Destek Programı kapsamına; Assos, Dizayn Group, Advanite, Yataş, Bilim, Nobel ve İşbir Yatak Marka Destek Programı kapsamına alındı.”
Turquality desteklerinden yararlanmak için başvuru merci Ekonomi Bakanlığı’na bağlı İhracat Genel Müdürlüğü. Marka Destek Programı Kapsamına giren firmaların, patent, faydalı model ve endüstriyel tasarım tesciline ilişkin harcamalarının yıllık en fazla 50 bin dolarlık kısmı ödeniyor. Reklam, tanıtım ve pazarlama faaliyetlerinin de yıllık en fazla 300 bin dolarlık bölümü karşılanıyor. Ayrıca yurtdışında düzenlenen uluslararası nitelikteki sektörel fuarlara katılım halinde, stand dekorasyonu ile fuar katılım bedeline ilişkin harcamalar, actıkları ya da açacakları yurtdışı birimlerin brüt kira ile buna ilişkin masraflarının yıllık en fazla 500 bin doları karşılanıyor.

MAĞAZA VE LOKANTA

Mağaza, lokanta, kafe açılması amacıyla yapılan çalışmalar ve dekorasyon giderleri yıllık en fazla 400 bin dolara kadar destekleniyor. Kira ya da komisyon giderleri yıllık en fazla 200 bin dolara kadar karşılanıyor.

Mağaza başına 50 bin dolar

TURQUALITY desteklerinden yurtdışında franchise verecek Türk markaları da yararlanabiliyor. Buna göre; bir markamız yurt dışında franchising sistemi ile yayılacaksa faaliyete geçirilecek yıllık en fazla 10 mağazaya ilişkin, dekorasyon harcamaları, mağaza başına en fazla 50 bin dolar, kira giderleri mağaza başına en fazla iki yıl süreyle ve azami 100 bin dolarrlık destek bulunuyor.
Patent ve tasarım tescili için destek
TURQUALITY Destek Programı kapsamındaki firmaların, patent, faydalı model ve endüstriyel tasarım tesciline ilişkin harcamaları ile Turquality Sertifikasına sahip markalarının yurtdışında tescili ve korunmasına ilişkin giderleri de destek kapsamında. Bu markaların, çevre, kalite ve insan sağlığına yönelik teknik mevzuata uyum sağlayabilmesi ve mağaza açılışına ilişkin harcamalar da destekleniyor.
TOBB, Ramallah’ta OSB için çalışıyor
TÜRKİYE Odalar Borsalar Birliği (TOBB) Başkanı Rifat Hisarcıklıoğlu, TOBB’un Filistin’de inşa etmeye çalıştığı Organize Sanayi Bölgesi Projesi’ne ilişkin, “Yıllardır peşinden koştuğumuz hayal, ete kemiğe bürünüyor” dedi. TOBB’un Filistinlilere hibe olarak Batı Şeria’nın Cenin şehrinde inşa edeceği ve 6 bin kişiye doğrudan iş imkanı sağlayacak Organize Sanayi Bölgesi için gereken 10 milyon dolarlık kamulaştırma bedelinin ikinci yarısı olan 5 milyon dolar,  düzenlenen törende hak sahiplerine dağıtıldı. Törene, Filistin Ulusal Ekonomi Bakanı Cevat Naci de katıldı.
2023 hedefi için markalaşma şart
UZUN yıllar dünyanın ünlü markalarına ev tekstili malzemesi üreten Denizli, artan rekabet şartları, Uzakdoğu’nun yerli üretici üzerinde oluşturduğu fiyat baskısı, inovasyon ve Ar-Ge’yi ön plana çıkararak kendi markalarını oluşturdu. Denizli İhracatçılar Birliği (DENİB) Başkanı Süleyman Kocasert, Denizli’nin markalaşma sürecinde çok önemli bir aşamaya geldiğini belirterek, “Gerçi bunu anlamamız biraz zaman aldı, ne yazık ki uzun yıllar  fason üretim merkezi olarak kullanıldı Denizli. Rekabet Ar-Ge’yi ön plana çıkardı” dedi.
Fas, Afrika pazarı için giriş kapısı
DIŞ Ekonomik İlişkiler Kurulu (DEİK) Türk-Fas İş Konseyi Başkanı Osman Kocaman, Afrika’daki projelerinin somut boyut kazandığını belirterek, “Fas’ı Afrika’ya giriş kapısı olarak görüyoruz” dedi. Fas Yatırım Olanakları Konferansı’ndakonuşan Kocaman, iki ülke arasındaki yatırımları geliştirmenin en önemli hedeflerinden biri olduğunu, yatırım toplantısını düzenlemekten çok mutlu olduklarını anlattı. Kocaman, “Türkiye’de amaç bir yerde gerçek bir ortaklık kurmak, daha fazla yatırım, teknolojitransferi geliştirmek” diye konuştu.
Deri sektöründe tasarım çok önemli
İSTANBUL Deri ve Deri Mamülleri İhracatçıları Birliği (İDMİB) Başkanı Mustafa Şenocak, sektörün hedeflerini anlatarak, “Sektörümüz bugün 2 milyar dolar ihracatıyla Türkiye’nin toplam ihracatına en fazla katkı yapan sektörlerden biri konumunda. Özel faturaları bu rakama dahil ettiğimizde ihracatımızın bugün 4 milyar dolar seviyelerinde olduğunu söyleyebiliriz. Deri ürünleri oldukça geniş bir yelpazeye sahip. 2023 hedefi yakalamak için özgün tasarım ve markalaşma kritik önem taşıyor.”

İHRACATI GELİŞTİRME DESTEKLERİ - 1

İHRACATI GELİŞTİRME DESTEKLERİ  - 1


DESTEK KONUSU
YÜRÜRLÜK TARİHİ
TEBLİĞ  NO
DESTEK UNSURLARI
DESTEK KAPSAMI
İhracata yönelik Devlet yardımları  kapsamında ,
Yurtdışında düzenlenen
Fuar ve Sergilere
Milli Düzeyde veya Bireysel
Katılımın Desteklenmesi

İmalat Sanayinde faaliyette
Bulunan 1-200 arasında işçi
Çalıştıran
. Sabit Sermaye değeri
 2 milyon $’ı  aşmayan KOBİ
  İşletmeleri
.  Sektörel Dış Ticaret Şirketleri

. KOBİ ve SDTŞ  dışında kalan büyük firmalar ve kuruluşlar
Para Kredi
Koordinasyon
Kurulu'nun
12.03.2001
Tarih
2001 / 4
sayılı tebliği


İLGİLİ KURULUŞ

DTM
İGEME


Milli düzeyde katılımda iştirakçi  firma destekleri



Organizatör firma  destekleri





Ürün gruplarına göre
-          Katılımcı Firmaya , fuar organizatörü kuruluşlara m2 üzerinden ödenecek 
      katılım bedelinin 20.000 $ ‘ ı aşmamak üzere ;
a)    KOBİ , SDTŞ ve KÖY ’lerde  yerleşik firmalara % 80 ‘i
b)    Diğer firma ve kuruluşlara % 50’ si

-          Fuar organizatörü kuruluşlarca  ;
Reklam,tanıtım filmi ,afiş, kitap, multivizyon gösterileri ile kokteyl ve defile
giderlerinin ,
a)     yurtdışı fuar organizasyonlarında % 60’ı 40.000 $ ‘ı aşmamak üzere ,
b)    Türk ihraç ürünleri tanıtım organizasyonlarında % 60’ı  60.000 4‘ı  aşmamak üzere karşılanır.
-          Biyoteknoloji,uzay ve havacılık teknolojileri,bilişim,ileri malzeme,yazılım ve  
      donanım konularında organizatörlere m2 üzerinden ödeyeceği  katılım 
      bedelinin
a)    KOBİ, SDTŞ ve KÖY ‘lerde yerleşik firmalara % 90’ ı
b)    Diğer firma ve kuruluşlar olması halinde % 60 ‘ı ,
. Bireysel olarak katılımlarda stand kirasının tamamı ve nakliye harcamalarının % 60’ ı ,25.000 $ ‘ ı aşmamak üzere
fatura tarihindeki Merkez Bankası döviz alış kuru üzerinden ödenir.

MARKA TANITIM ve TUTUNDURMA   DESTEĞİ

“ TURQUALİTY FROM  TURKEY “

Türk ürünlerinin yurtdışında markalaşması ,tanıtım ve tutundurma  ile Türk Malı İmajının  yerleştirilmesine yönelik  Faaliyetlerinin desteklenmesi.
Para Kredi
Koordinasyon
Kurulu'nun
29.01.2001
Tarih
2000 / 3
sayılı tebliği



Bu destekten; Türkiye ‘de sektöründe kendi unvan ve / veya markasıyla mal üretimi ve /veya ticareti ile iştigal eden şirketler  ile SDŞ ‘ler  yararlandırılır.
-Marka Tescili ve Koruma giderlerinin en çok 50.000 USD  $ ‘lık kısmı,
-Yurt dışında açılacak magaza ve ofislerin yıllık kira giderlerinin en çok 200.000 USD $ lık kısmı,
- Yurt dışında pazarlamaya dönük üretim faaliyetlerinin en çok  300.000 USD $ ‘lık kısmı.,
- Uluslar arası kalite kontrol kuruluşlarından alınacak sertifikasyon giderlerinin en çok 50.000 $  ‘ ı ,
- Fason üretim yapan kuruluşların, Türk malı ibaresi ile gerçekleştirdikleri satışları karşılığında,yıllık
   100.000  USD $ ‘a kadar ödenmiş vergi,resim,harç,SSK primi,enerji giderleri.
-Firmaların yurt içinde gerçekleştirdikleri marka tasarım giderlerinin en çok 100.000 4 ‘lık kısmı.
- Üretici derneklerinin  ürünlerinin Yurt dışında pazarlanmasına yönelik tanıtım 
   faaliyetlerinin en çok     50.000 USD $ ‘lık kısmı.,
- Yurt dışındaki ajanslara yaptırılacak tanıtım-promosyan ve danışmanlık  
   faaliyetlerinin en çok 50.000 USD $ ‘lık kısmı.









İHRACATI GELİŞTİRME DESTEKLERİ  -  2


DESTEK KONUSU
İLGİLİ  KURULUŞ
YÜRÜRLÜK TARİHİ
TEBLİĞ  NO
DESTEK UNSURLARI
DESTEK KAPSAMI
Pazar Araştırma Desteği
DTM
İGEME
İKV
Para Kredi
Koordinasyon
Kurulu' nun
31.07.1997
97/6 tebliği
KOBİ ve SDTŞ'ler tarafından;
. Potansiyel Pazarlara bilgi sağlan 
  ması amacıyla yapılan harcamalar
. Pazarlara tanıtım için yapılan     
  harcamalar
·         Üretici şirketlerin $75.000 tutarındaki projelerinin, yıl
içerisinde kullanabileceği azami miktar $15.000 dır.
·         SDŞ ve üretici derneklerince yürütülen projeler için
yıllık azami destek tutarı $50.000 olup, proje bazında
azami destek tutarı $10.000 dır.
Yurt Dışında Mağaza Açma,
İşletme ve Marka Tanıtım
Faaliyetlerinin Desteklenmesi
DTM
İGEME
Para Kredi
Koordinasyon
Kurulu'nun
31.07.1997
97/9 sayılı
tebliği
. Türkiye'de yerleşik bir firmanın yurt
dışında satış yapmak amacıyla depo,mağaza açması halinde
. KOBİ statüsündeki şirketlerin biraraya gelerek kuracakları SDTŞ'lerin yapacağı harcamalar
. Sabit varlık alımlarının bir defaya mahsus olmak   üzere   
   giderlerinin $20.000' ı aşmamak üzere  %50'si
. Yıllık kira giderlerinin $50.000 aşmamak üzere ilk  yıl
   %50'si, ikinci  yıl  %%30'u
. Reklam harcamalarının yıllık $30.000 aşmamak üzere
   ilk yıl %30'u, ikinci  yıl %20'si
. Şirketin bir defaya mahsus olmak üzere toplam
   harcamalarının %50'si
Çevre Maliyetlerinin
Desteklenmesi
DTM
Para Kredi
Koordinasyon
Kurulu'nun
31.07.1997
97/5 sayılı
tebliği
KOBİ'lerin TSE ile akredite edilmiş kuruluşlarından ;
. Kalite Güvence Sistemi Belgeleri
.  Çevre Yönetim Belgeleri
. CE işaretinin alınması için yapılan harcamalar
. Uluslararası nitelikteki  kalite ve
çevre belgelerinin alma masrafları
Belgelerini almaları halinde %50 oranında






















ARAŞTIRMA GELİŞTİRME DESTEKLERİ  - 1


DESTEK KONUSU
İLGİLİ  KURULUŞ
YÜRÜRLÜK TARİHİ
TEBLİĞ  NO
DESTEK UNSURLARI
DESTEK KAPSAMI
Patent, Faydalı Model Belgesi,
Endüstriyel Tasarım
DTM
TPE
Para Kredi
Koordinasyon
Kurulu' nun
27.02.1998
98/3 sayılı
 tebliği
TPE'ye başvuran Türkiye'de yerleşik gerçek kişiler destekten yararlanabilir;














 Patent
. TPE'ne başvuru için dosya hazırlama bedelinin %75'i,
$1000 aşmamak kaydıyla
. TPE'ne patent başvuruları için ödenen ücretin %75'i
.  Patent koruma amacıyla TPE'ye ilk 5 için ödenen
ücretin %75'i

 Faydalı Model
. Faydalı Model başvurusu dosyasının hazırlanması  ve
belge düzenlemesi ile ilgili ödenen miktarın $500
aşmamak kaydıyla %75'i
. İlk 5 yılda ödenen koruma ücretinin %75'i destek
kapsamındadır.

 Endüstriyel Tasarım
Endüstriyel tasarım tescil başvurusu için ödenen ücretin
%75'i destek kapsamındadır.
Ar-Ge Desteği
- 1-150 arasında işçi çalıştıran
- Gerçek usulde defter tutan ,
- Sabit sermaye değeri
   2 Milyon $ aşmayan
   KOBİ işletmeleri  bu kapsam içerisindedir.
Hazine Müsteşarlığı
TTGV
Para Kredi
Koordinasyon
Kurulu' nun
4 11.1998
98/10 sayılı
tebliği
Proje bazında;
Personel Giderleri Alet, Techizat, Yazılım Giderleri Malzeme vb. Giderleri Ürün geliştirme bazında sermaye desteği
Stratejik odak konulu projelere
sermaye desteği
.  %50 sine sermaye desteği verilir.
   2 yıl süreli, $ 1 Milyon limitli 1 yıl süreli, $100.000 limitlidir.

















ARAŞTIRMA GELİŞTİRME DESTEKLERİ - 2

DESTEK KONUSU
İLGİLİ  KURULUŞ
YÜRÜRLÜK TARİHİ
TEBLİĞ  NO
DESTEK UNSURLARI
DESTEK KAPSAMI
Ar-Ge Desteği
- 1-150 arasında işçi çalıştıran ,
- Gerçek usulde defter tutan ,
- Sabit sermaye değeri
   2 Milyon $ aşmayan
   KOBİ işletmeleri 
   Bu kapsam içerisindedir.
DTM
TÜBİTAK
Para Kredi
Koordinasyon
Kurulu' nun
4..11.1998
98/10 sayılı
tebliği
Proje kapsamındaki;
. Personel
. Alet, techizat, yazılım, yayın
. Danışmanlık ve buna eşdeğer
hizmet alımları
. Ülke içindeki Ar-Ge kurum ve
kuruluşlarına yaptırılan Ar-Ge
hizmetleri
. Patent başvurusu
. Malzeme giderleri
. Seyahat Giderleri
. Ar-ge patentle sonuçlanırsa %10
. Geçmişteki kendi Ar-Ge faaliyetlerine veya  bu                                                                      
faaliyet sonucunda aldığı patente dayalı olan özgün
ürün satışı halinde %20'ye kadar
. Doktoralı araştırmacı istihdamıyla ilgili giderin %15'i
. Ar-Ge yi üniversite,  Teknopark, ülke içindeki başka
araştırma kuruluşunda gerçekleştirilmesi durumunda
ilgili giderin %10' u
. Ar-Ge faaliyetinin enformasyon, esnek üretim/esnek 
otomasyon, ileri malzeme, gen mühendisliği/bioteknoloji,
 havacılık ve uzay teknolojileri alanlarında olması halinde
%20'dir.
. Toplam destek Ar-ge harcamaları toplamının %50'sini
geçemez.
Destek süresi en çok  2  yıldır.
Ar-Ge Desteği
1-150 arasında işçi çalıştıran
işletmeler kapsam içindedir.


  
Hazine Müsteşarlığı
Para Kredi
Koordinasyon
Kurulu' nun
4.11.1998
98/10 sayılı
tebliği
. Personel
. Alet, techizat, yazılım, yayın
. Danışmanlık ve buna eşdeğer
hizmet alımları
. Ülke içindeki Ar-Ge kurum ve
kuruluşlarına yaptırılan Ar-Ge
hizmetleri
. Patent başvurusu
. Malzeme giderleri
. Seyahat Giderleri
DTM verdiği destek tutarına ilaveten %20 ek destek
verilmektedir.















EĞİTİM -  İSTİHDAM  DESTEKLERİ    ( Destekleme ve İstikrar Fonu )



DESTEK KONUSU
İLGİLİ  KURULUŞ
YÜRÜRLÜK TARİHİ
TEBLİĞ  NO
DESTEK UNSURLARI
DESTEK KAPSAMI
EĞİTİM  YARDIMI
İmalat Sanayinde faaliyette olan
1-200

DTM

İGEME
SDŞ

Para Kredi Kurulunun

29.01.2000
2000/2
Sayılı Tebliği
Eğitim Programlarının  Kapsamı :
·         Dış Ticaret,Gümrük,Kambiyo Mevzuatı
·         İhracat Pazar araştırma ve Analizi,
·         Yazışma teknikleri ve fiyat verme,
·         İhracat Finansmanı sağlama teknikleri,
·         Rekabet Hukuku ,AB ,WTO mevzuatı
·         Uluslararası pazarlama teknikleri
·         Marka ve Moda Tasarımı
·         Program başına 7.500 $ aşmamak ve 3 ayı  geçmemek  üzere  SDŞ ve KOBİ ‘lerin  Yurtdışı eğitim  harcamalarının SDŞ ‘ler için % 75 ‘i KOBİ ‘ler için % 50 ‘si.

·         Yurt içi eğitim programlarında  KOBİ ‘ler için
     5.000 $ ‘la  , SDŞ ‘ler için 15.000 $ ‘la sınırlı olarak
      Ve üç ayı geçmemek üzere ;
      SDŞ ‘ler için % 75 ‘i , KOBİ ‘ler için % 50 si destekleme
      ve Fiyat istikrar Fonundan karşılanır.

İSTİHDAM  YARDIMI
DTM
SDŞ
Para kredi Kurulu
29.01.2000 tarih
2000 / 1 tebliğ
SDŞ ‘lerin dış ticaret faaliyetlerinde
Yönetici  statüsünde nitelikli eleman kullanmalarını teminen İstihdam edecekleri olarak  ( Bir yönetici ve iki elemana yönelik )
.Yöneticinin,toplam azami 18.000 $ karşılığı yıllık brüt  
  maaşının  % 75 ‘ i  -TL karşılığı olarak.
. Çalışanların toplam azami 9.000 $ karşılığı yıllık yıllık 
  brüt maaşının % 75 ‘ i – TL karşılığı olarak.