Konu hakkında detaylı bilgi için bkz. https://biltek.sanayi.gov.tr/SitePages/sss.aspx
Başvurularınız için bekliyoruz.
KOBİ'ler için akıl defteri, küçük bilgilendirmeler ile küçük işletmelerin destekçisi olmaya çalışan bir gönüllü. KOFİ Kobi Finansal Yönetim.
4 Temmuz 2014 Cuma
Teknogirişim Sermayesi Desteği - 2
5746 Sayılı Kanunun destek mekanizmalarından birisi olan“Teknogirişim Sermayesi Desteği”; Örgün öğrenim veren üniversitelerin herhangi bir lisans programından bir yıl içinde mezun olabilecek durumdaki öğrenci, yüksek lisans veya doktora öğrencisi ya da lisans, yüksek lisans veya doktora derecelerinden birini ön başvuru tarihinden en çok beş yıl önce almış kişilerin, teknoloji ve yenilik odaklı iş fikirlerini, desteği veren merkezi yönetim kapsamındaki kamu idareleri tarafından desteklenmesi uygun bulunan bir iş planı çerçevesinde, katma değer ve nitelikli istihdam yaratma potansiyeli yüksek teşebbüslere dönüştürebilmelerini teşvik etmek için düzenlenmiştir.
Bu Kanun ile ülkemizde nitelikli girişimciliğin özendirilmesi bu girişimciler tarafından uluslararası rekabet gücü olan, yenilikçi, teknoloji düzeyi yüksek ürün ve süreçleri geliştirebilen işletmelerin oluşturulması hedeflenmektedir. Ayrıca bu destek ile ülkemizde bilgi yoğun ve yenilikçi girişimcilik konusundaki farkındalığın artırılmasının yanında yüksek eğitimli, nitelikli gençlerin iş hayatına kazandırılması da sağlanmaktadır.
Kanun kapsamında desteklenmesi uygun bulunan girişimci, işletmesini kurmasını müteakip en fazla 100.000 TL ve bir yıl süre ile desteklenecek olup, destek ödemeleri bir iş planı çerçevesinde ve dönem raporlarının projenin iş planına uygun olarak yürütüldüğünün denetimi sonrası yapılacaktır.
Desteğin amacı
5746 Sayılı Kanun kapsamında sağlanan Teknogirişim Sermaye Desteği ile yeni ve yenilikçi iş fikirleri olan genç girişimcilerin, bu iş fikirlerini katma değer ve nitelikli istihdam yaratma potansiyeli yüksek teşebbüslere dönüştürebilmeleri için çekirdek sermaye sağlanarak desteklenmesi amaçlanmaktadır.
Destek başvuru koşulları ve yararlanacaklar
- Programa üniversitelerin örgün öğrenim veren, herhangi bir lisans programından bir yıl içinde mezun olabilecek durumdaki öğrenci, yüksek lisans veya doktora öğrencisi ya da lisans, yüksek lisans veya doktora derecelerinden birini ön başvuru tarihinden en çok 5 yıl önce almış gerçek kişiler başvurabilmektedir.
- "Bir yıl içinde mezun olabilme" şartı, ilgili üniversitenin yetkili birimlerince Teknogirişim sermayesi desteği için talepte bulunulan merkezî yönetim kapsamındaki kamu idaresi adına düzenlenen bir yazıyla,
- "ön başvuru tarihinden en çok beş yıl önce alma" şartı ise ilgili üniversitelerce verilen çıkış belgesiyle veya diplomayla tevsik edilecektir.
- Destekten, merkezî yönetim kapsamındaki kamu idaresi tarafından kabul edilmiş iş planına uygun biçimde ve destek başvurusundan sonra ihdas edilmiş ve girişimcinin tek başına temsil ve ilzama yetkili olduğu işletme yararlanabilecektir.
Destek başvurusunun zamanı
Programa yılda bir kez Bakanlığımızca duyurulacak tarihlerde başvuru yapılabilmektedir.
Desteğin süresi ve miktarı
Destekleme süresi 12 ay, desteklenmesine karar verilen iş fikirlerinin giderlerine uygulanan en fazla destek miktarı 100.000,00 TL olup teminat alınmaksızın ve hibe olarak verilmektedir.
Destek kapsamında bulunan gider kalemleri
Teknogirişim Sermayesi Desteği Proje bütçesinde desteklenecek gider kalemleri, 5746 Sayılı Kanunun Uygulama ve Denetim Yönetmeliğinin “Ar-Ge ve yenilik harcamalarının kapsamı” başlıklı 7. Maddesinde belirtilmiştir.
Teknogirişim Sermaye Desteği başvurusunda yararlanılacak Mevzuat
Teknogirişim Sermaye Desteğinden yararlanmak amacıyla bu desteği verecek merkezi yönetim kapsamındaki kamu idarelerine başvuruda bulunacak olan girişimcilerin yararlanacakları mevzuat aşağıda verilmiştir.
Destekleme süresi 12 ay, desteklenmesine karar verilen iş fikirlerinin giderlerine uygulanan en fazla destek miktarı 100.000,00 TL olup teminat alınmaksızın ve hibe olarak verilmektedir.
Destek kapsamında bulunan gider kalemleri
Teknogirişim Sermayesi Desteği Proje bütçesinde desteklenecek gider kalemleri, 5746 Sayılı Kanunun Uygulama ve Denetim Yönetmeliğinin “Ar-Ge ve yenilik harcamalarının kapsamı” başlıklı 7. Maddesinde belirtilmiştir.
Teknogirişim Sermaye Desteği başvurusunda yararlanılacak Mevzuat
Teknogirişim Sermaye Desteğinden yararlanmak amacıyla bu desteği verecek merkezi yönetim kapsamındaki kamu idarelerine başvuruda bulunacak olan girişimcilerin yararlanacakları mevzuat aşağıda verilmiştir.
a) 12 Mart 2008 tarih ve 26814 Sayılı Resmi Gazetede yayımlanan 5746 Sayılı “Araştırma ve Geliştirme Faaliyetlerinin Desteklenmesi Hakkında Kanun”
b) 31 Temmuz 2008 tarih ve 26953 Sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Araştırma ve Geliştirme Faaliyetlerinin Desteklenmesine ilişkin Uygulama ve Denetim Yönetmeliği”
c) 06/08/2008 tarih ve 26959 Sayılı Resmi Gazetede yayımlanan, 1 Seri No'lu 5746 Sayılı Kanun Genel Tebliği,
d) Sosyal Güvenlik Kurumu Başkanlığı, Sosyal Sigortalar Genel Müdürlüğü, Prim Tahsilat Daire Başkanlığı tarafından yayınlanan 6.2.2009 tarih ve 2009/21 Sayılı Genelgesi.
b) 31 Temmuz 2008 tarih ve 26953 Sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Araştırma ve Geliştirme Faaliyetlerinin Desteklenmesine ilişkin Uygulama ve Denetim Yönetmeliği”
c) 06/08/2008 tarih ve 26959 Sayılı Resmi Gazetede yayımlanan, 1 Seri No'lu 5746 Sayılı Kanun Genel Tebliği,
d) Sosyal Güvenlik Kurumu Başkanlığı, Sosyal Sigortalar Genel Müdürlüğü, Prim Tahsilat Daire Başkanlığı tarafından yayınlanan 6.2.2009 tarih ve 2009/21 Sayılı Genelgesi.
Nereden Bilgi Edinilebilir?
T.C Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı
Bilim ve Teknoloji Genel Müdürlüğü
Mustafa Kemal Mahallesi Dumlupınar Bulvarı 2 ve 3. Kat (Eskişehir Yolu 7.Km) 2151.Cadde No:154 06510 Çankaya /ANKARA
Bilim ve Teknoloji Genel Müdürlüğü
Mustafa Kemal Mahallesi Dumlupınar Bulvarı 2 ve 3. Kat (Eskişehir Yolu 7.Km) 2151.Cadde No:154 06510 Çankaya /ANKARA
e-posta : argeweb@sanayi.gov.tr
Tel : 0 (312) 201 52 50
0 (312) 201 52 48
0 (312) 201 52 48
Faks : 0 (312) 201 52 53
Rekabet Öncesi İşbirliği Projeleri
Rekabet Öncesi İşbirliği Projeleri
Rekabet Öncesi İşbirliği projesinden önce, “Stratejik İşbirliği” kavramının iyi tanımlanması ve aynı sektörde veya birbiriyle bağlantılı sektörlerde faaliyet gösteren işletmeler arasında yaygınlaştırılması gerekmektedir.
Stratejik İşbirliği, iki veya daha fazla bağımsız işletmenin kendilerini hem stratejik olarak konumlandırma hem de öz yeteneklerini karşılıklı yarar sağlayacak şekilde bazı amaçlar üzerinde birleştirdikleri işbirliği anlaşmaları” sonucunda ortaya çıkan ve bir plan dahilinde yürütülen çalışmalardır.
Rekabet Öncesi İşbirliği Projeleri ise Stratejik İşbirliği yapan bir veya daha fazla işletmenin maddi, teknoloji ve bilgiye dayalı kaynaklarını bir araya getirmek suretiyle yürüttükleri projelerdir.
Stratejik işbirliği tanımı kapsamında uygun işletmeler arası ilişkileri;
• Ortak Ar-Ge çalışması,
• Ortak Ürün Geliştirme,
• Uzun Dönemli Kaynak Sağlama Anlaşmaları
• Ortak Üretim,
• Dağıtım/Hizmetin Paylaşımı (üretici-dağıtımcı arasındaki ve üretici işletme-tedarikçi işletme arasındaki işbirliğini içeren ticari anlaşmalar) olarak sınırlayabiliriz.
• Ortak Ürün Geliştirme,
• Uzun Dönemli Kaynak Sağlama Anlaşmaları
• Ortak Üretim,
• Dağıtım/Hizmetin Paylaşımı (üretici-dağıtımcı arasındaki ve üretici işletme-tedarikçi işletme arasındaki işbirliğini içeren ticari anlaşmalar) olarak sınırlayabiliriz.
Stratejik işbirliği tanımı aşağıdaki örneklerle desteklenebilir;
- IBM, Siemens ve Toshiba’nın yeni bir hafıza çipinin geliştirilmesi için işbirliği yapmaları,
- Du Pont ve Sony’nin optik hafıza depolu ürünler geliştirmek için beraberce çalışmaları,
- Yarı iletken imalatçıları olan Motorola ve Toshiba’nın hayati teknolojileri ve imalat süreçleri ile ilgili bilgileri takas etmek konusundaki işbirliği,
- General Motors ve Hitachi’nin otomobillere elektronik parçalar geliştirmek üzere ortak çalışmaları.
Stratejik İşbirliklerinin Üstün Yönleri;
Stratejik işbirliklerinin başlıca üstünlükleri şunlardır:
• İşletmeler, işbirliği süresince ayrı ve bağımsız kalırlar ve işbirliği sona erdiğinde kendi faaliyetlerine dönebilirler.
• Stratejik işbirlikleri, yabancı pazarlara girmek için bir yol olabilir. Örneğin, Motorola için ilk zamanlarda Japon hücresel telefon pazarına girmek çok zor olmuştur. 1980’li yılların ortasında Motorola, biçimsel ve biçimsel olmayan Japon ticaret engellerini yüksek sesle seslendirmeye başlarken, Motorola için dönüm noktası 1987 yılında Toshiba ile mikroişlemci geliştirmek(üretmek) için yaptığı işbirliği ile gelmiştir. Motorola, Toshiba ile yaptığı işbirliği ile Japon pazarına girmiş ve mobil iletişim sistemleri için radyo frekansları tahsis etmeyi sağlamıştır.
• Stratejik işbirlikleri, yabancı pazarlara girmek için bir yol olabilir. Örneğin, Motorola için ilk zamanlarda Japon hücresel telefon pazarına girmek çok zor olmuştur. 1980’li yılların ortasında Motorola, biçimsel ve biçimsel olmayan Japon ticaret engellerini yüksek sesle seslendirmeye başlarken, Motorola için dönüm noktası 1987 yılında Toshiba ile mikroişlemci geliştirmek(üretmek) için yaptığı işbirliği ile gelmiştir. Motorola, Toshiba ile yaptığı işbirliği ile Japon pazarına girmiş ve mobil iletişim sistemleri için radyo frekansları tahsis etmeyi sağlamıştır.
- Stratejik işbirliğinde işletmeler, yeni bir ürün veya süreç meydana getirirken sabit maliyetleri ve riskleri paylaşırlar.
- İşbirlikleri, işbirliği yapan işletmelerin birbirini tamamlayıcı yetenekleri ve kaynakları getirecek bir yol olarak görülebilir. Fransız Thompson ile Japon videokaset üreticisi JVC işletmesi arasında gerçekleştirilen işbirliği örnek olarak verilebilir. JVC ve Thompson’un ticari özellikleri gereği; JVC’nin Avrupa pazarında nasıl başarılı olabileceğini öğrenmeye ihtiyacı varken, Thompson’un da ürün teknolojisi ve üretim yeteneklerine ihtiyacı vardı. İşbirliğini yapan her iki taraf, işbirliğinin amaçlarına ulaşmak için adil bir fırsat olduğuna inanarak işbirliği yapmışlardır (Hill; Jones,s.246-247).
- Stratejik işbirlikleri, işletmelerin faaliyet gösterdiği endüstrilerde teknolojik standartlar oluşturur. 1992 yılında Hollanda’lı elektronik şirketi Philips’in, küresel rakibi Matsushita ile kayıt ve tüketici elektronik endüstrisinde digital compact cassette (DDC) sistemleri konusunda yeni bir teknolojik standart oluşturmak için yaptığı işbirliği güzel bir örnektir (Hill;Jones,s.246-247).
- İşbirliklerinin diğer bir üstünlüğü de işbirliği yapan işletmelerin piyasa ihtiyaçlarına çabuk karşılık vermesidir (Yoshino; Rangan,s.83 ).
Stratejik işbirliklerinin zayıf yönleri;
- Stratejik işbirliğini oluşturan işletmelerden birisinin işbirliğine yaptığı katkıdan fazlasını almasıdır. İşbirliğindeki bazı ortaklar diğer ortaklardan daha az bilgi ve teknolojik ilerlemeye sahip olabilir. Belki gelecekte, işbirliği yoluyla ortaklardan biri elde edeceği bilgi ve teknolojileri ileride doğrudan rakipleri ile yarışmak için kullanabilir (Wright ve diğerleri, s.102). Bu durumun daha çok rekabetçi işbirliğinde sorun yaratacağı beklenmelidir. Çünkü rekabetçi işbirliklerinde öncelik, temel stratejik uzmanlığın korunmasıdır. Rakibi ile yapacağı işbirliğinde işletmenin temel stratejik uzmanlığı rakibi tarafından öğrenildiğinde bunun diğer işletmeye vereceği zarar büyük olabilir.
- Stratejik işbirliklerinde belirsizliğin fazla olması, değerin nasıl yaratılacağının önceden belirlenmemiş olması ve işbirliği yapılan işletmenin yarın veya başka bir pazarda yeni rakip olabileceği stratejik işbirliklerinin diğer zayıf yönleridir.
Stratejik İşbirliği Türleri;
Günümüzde artık hiçbir şirket yaşamını tek başına sürdürememektedir (Doz; Hamel,s.9). Bilgi işleme teknolojisindeki hızlı değişim, Ar-Ge faaliyetlerine ayrılan yüksek bütçeler, sabit varlıklara yapılan yatırımların maliyeti, işletmelerin artık öz yeteneğinin güçlü olduğu işlerde ve sektörlerde faaliyetlerini yapma isteği ve rekabet olgusu, işletmeleri değişime ve değişik arayışlara yöneltmektedir. Bu durum işletmeleri kendi sektöründe veya farklı sektörde ve rekabet halinde veya rekabet halinde olmadığı işletmelerle işbirliği yapmaya zorlamaktadır.
Rekabette başarılı olmak isteyen işletmelerin başarıları büyük oranda Ar-Ge, üretim, pazarlama ve diğer alanlardaki bilgi birikimine dayanmakta ve işletmelerin bu alanlardaki bilgilerinin gizliliği işletmelerin stratejik planları açısından önem taşımaktadır.
1. Rekabet Yanlısı İşbirlikleri
Rekabet yanlısı işbirlikleri, imalatçılar ve onların satıcıları veya distribütörleri arasında olduğu gibi sanayiler arası dikey değer zinciri ilişkileridir. General Motors’un Hitachi ile otomobillere elektronik parçalar geliştirmek üzere ortak çalışmaları bir rekabet yanlısı işbirliğidir. Bu tür işbirliklerinde çatışma potansiyeli ve örgütsel karşılıklı etkileşim derecesi düşük seviyededir. Bu tür işbirliklerinde, işbirliği yapan işletmelerin, piyasadaki rakiplerine karşı rekabet üstünlüğüne daha fazla boyut katarak rekabet etme amacı yatmaktadır.
Rekabet yanlısı işbirlikleri, imalatçılar ve onların satıcıları veya distribütörleri arasında olduğu gibi sanayiler arası dikey değer zinciri ilişkileridir. General Motors’un Hitachi ile otomobillere elektronik parçalar geliştirmek üzere ortak çalışmaları bir rekabet yanlısı işbirliğidir. Bu tür işbirliklerinde çatışma potansiyeli ve örgütsel karşılıklı etkileşim derecesi düşük seviyededir. Bu tür işbirliklerinde, işbirliği yapan işletmelerin, piyasadaki rakiplerine karşı rekabet üstünlüğüne daha fazla boyut katarak rekabet etme amacı yatmaktadır.
Rekabetçi Olmayan İşbirlikleri
Rekabet amacı içinde olmayan sanayiler arası bağlantıları olan işletmeler arasında gerçekleştirilen bir işbirliği türüdür. General Motors’un Isuzu ile yaptığı, her iki işletmenin de satacağı küçük bir otomobil gerçekleştirmek için yaptıkları ortaklık örnek olarak verilebilir. Bu tür işbirliğinde karşılıklı etkileşim yüksektir. Çünkü yeni bir otomobilin ortaklaşa geliştirilmesi farklı seviyelerde ve çeşitli işleme fonksiyonlarında(imalat, pazarlama, mühendislik, dizayn gibi) yakın temas gerektirmektedir.
Rekabet amacı içinde olmayan sanayiler arası bağlantıları olan işletmeler arasında gerçekleştirilen bir işbirliği türüdür. General Motors’un Isuzu ile yaptığı, her iki işletmenin de satacağı küçük bir otomobil gerçekleştirmek için yaptıkları ortaklık örnek olarak verilebilir. Bu tür işbirliğinde karşılıklı etkileşim yüksektir. Çünkü yeni bir otomobilin ortaklaşa geliştirilmesi farklı seviyelerde ve çeşitli işleme fonksiyonlarında(imalat, pazarlama, mühendislik, dizayn gibi) yakın temas gerektirmektedir.
Rekabetçi İşbirlikleri
Rekabetçi işbirliklerinde en önemli unsur, stratejik uzmanlığın korunmasıdır. Çünkü rekabet karşısında bilgi akışı zararlı olmaya elverişlidir. Bu tür işbirlikleri doğrudan rakipler ile birlikte yoğun bir karşılıklı etkileşim gerektirmektedir. Ortaklaşa 1 MB çip geliştiren Siemens ile Philips , Japonya’da ortaklaşa mikro işlemci üretmeyi planlayan Motorola ve Toshiba ve ABD’de ortaklaşa kamyonet üreten Ford ve Nissan arasındaki işbirliği örnek olarak verilebilir.
Rekabetçi işbirliklerinde en önemli unsur, stratejik uzmanlığın korunmasıdır. Çünkü rekabet karşısında bilgi akışı zararlı olmaya elverişlidir. Bu tür işbirlikleri doğrudan rakipler ile birlikte yoğun bir karşılıklı etkileşim gerektirmektedir. Ortaklaşa 1 MB çip geliştiren Siemens ile Philips , Japonya’da ortaklaşa mikro işlemci üretmeyi planlayan Motorola ve Toshiba ve ABD’de ortaklaşa kamyonet üreten Ford ve Nissan arasındaki işbirliği örnek olarak verilebilir.
Rekabet Öncesi İşbirlikleri
Genellikle ilgisiz sanayilerdeki işletmeler arasında yeni teknoloji geliştirme gibi iyi tanımlanmış faaliyetler üzerinde çalışmak için ortaya çıkan işbirlikleridir. Dupont ile Sony’nin ortak geliştirdikleri optik hafıza depoları buna bir örnektir. Bu tür işbirliğinde ortak faaliyet iyi tanımlanmış olup, işletmeler arasında sınırlı bir karşılıklı etkileşim vardır. Ayrıca rekabet öncesi işbirliklerinde, işbirliği yapan işletmeler ortak ürettikleri ürünleri bağımsız şekilde pazarlayabilirler ve ortak üretilen ürün işbirliğine giden işletmeler tarafından sadece tek bir konu ile sınırlanmayarak stratejik esneklik sağlayabilir.
Rekabet öncesi işbirliğinin diğer bir özelliği de dönüşüm yaratma kapasitesidir. IBM’in Intel ve Microsoft’la rekabet öncesi işbirliği bu tür bir dönüşümün örnekleridir. IBM, dünyanın hakim çip üreticisi Intel ve en büyük yazılım şirketini bir araya getiren bu işbirliği, PC sanayini popüler ve standart bir hale getirmeye yardımcı olmuştur.
Genellikle ilgisiz sanayilerdeki işletmeler arasında yeni teknoloji geliştirme gibi iyi tanımlanmış faaliyetler üzerinde çalışmak için ortaya çıkan işbirlikleridir. Dupont ile Sony’nin ortak geliştirdikleri optik hafıza depoları buna bir örnektir. Bu tür işbirliğinde ortak faaliyet iyi tanımlanmış olup, işletmeler arasında sınırlı bir karşılıklı etkileşim vardır. Ayrıca rekabet öncesi işbirliklerinde, işbirliği yapan işletmeler ortak ürettikleri ürünleri bağımsız şekilde pazarlayabilirler ve ortak üretilen ürün işbirliğine giden işletmeler tarafından sadece tek bir konu ile sınırlanmayarak stratejik esneklik sağlayabilir.
Rekabet öncesi işbirliğinin diğer bir özelliği de dönüşüm yaratma kapasitesidir. IBM’in Intel ve Microsoft’la rekabet öncesi işbirliği bu tür bir dönüşümün örnekleridir. IBM, dünyanın hakim çip üreticisi Intel ve en büyük yazılım şirketini bir araya getiren bu işbirliği, PC sanayini popüler ve standart bir hale getirmeye yardımcı olmuştur.
REKABET ÖNCESİ İŞBİRLİĞİ PROJESİ İÇİN EN SON ÖRNEK
Stratejik İşbirliği kapsamında yürütülen “Rekabet Öncesi İşbirliği Projesi” ile ilgili olarak verilebilecek en yeni örnek, Otomotiv Araştırmacıları Avrupa Komisyonu (EUCAR) üyesi, Otomobil, kamyon ve Otobüs sektöründe ana üretici olan 12 firmanın Otomotiv ve Karayolu Taşımacılığı Araştırma ve Geliştirme işbirliğidir.
Otomotiv Araştırma ve Geliştirme Avrupa Komisyonu, Avrupa Otomotiv sektörünün 12 ana üreticisinden oluşmakta bu üreticilerin temel amacı, araştırma ve geliştirmede stratejik işbirliği ile Avrupa Otomobil endüstrisinin rekabet edebilirliğinin güçlendirilmesidir.
Bunun dışında EUCAR, Avrupa Birliği ve Avrupa Otomobil üreticileri arasında önemli bir arayüz hizmeti vermenin diğer bir ana görevi de otomotivle ilgili geleceğe dönük araştırma ve geliştirme ihtiyaçlarını belirlemek ve tanımlamaktır.
EUCAR’ın başlattığı Ar-Ge projeleri Avrupa Birliğinin, araştırma ve geliştirme sonucunda ortaya çıkan ilgi çekici, güvenli, çevre dostu ve düşük maliyetli araçların 2020’de piyasaya sürülmesi ve 2030’da ise otomotiv pazarının ele geçirilmesi hedefine yönelik ihtiyaçlarını karşılamayı amaçlamaktadır.
Gelecek yıllar için en iyi şekilde hazırlanmak üzere EUCAR üye şirketleri, aşağıdaki 4 ana araştırma ve geliştirme alanında bilgi ve uzmanlıklarını en geniş şekilde bir araya getirmek amacıyla çalışma grupları oluşturmuşlardır.
Araştırma ve Geliştirme alanları :
• Yakıtlar ve güç aktarım mekanizmaları
• Entegre güvenlik
• Malzeme, yöntem ve üretim,
• Hareket ve nakliye
Otomotiv Araştırma ve Geliştirme Avrupa Komisyonu, Avrupa Otomotiv sektörünün 12 ana üreticisinden oluşmakta bu üreticilerin temel amacı, araştırma ve geliştirmede stratejik işbirliği ile Avrupa Otomobil endüstrisinin rekabet edebilirliğinin güçlendirilmesidir.
Bunun dışında EUCAR, Avrupa Birliği ve Avrupa Otomobil üreticileri arasında önemli bir arayüz hizmeti vermenin diğer bir ana görevi de otomotivle ilgili geleceğe dönük araştırma ve geliştirme ihtiyaçlarını belirlemek ve tanımlamaktır.
EUCAR’ın başlattığı Ar-Ge projeleri Avrupa Birliğinin, araştırma ve geliştirme sonucunda ortaya çıkan ilgi çekici, güvenli, çevre dostu ve düşük maliyetli araçların 2020’de piyasaya sürülmesi ve 2030’da ise otomotiv pazarının ele geçirilmesi hedefine yönelik ihtiyaçlarını karşılamayı amaçlamaktadır.
Gelecek yıllar için en iyi şekilde hazırlanmak üzere EUCAR üye şirketleri, aşağıdaki 4 ana araştırma ve geliştirme alanında bilgi ve uzmanlıklarını en geniş şekilde bir araya getirmek amacıyla çalışma grupları oluşturmuşlardır.
Araştırma ve Geliştirme alanları :
• Yakıtlar ve güç aktarım mekanizmaları
• Entegre güvenlik
• Malzeme, yöntem ve üretim,
• Hareket ve nakliye
Çalışma Gruplarının Misyonu;
“Ar-Ge faaliyetlerinde Stratejik İşbirliği ile Avrupa Otomobil Üreticilerinin rekabet edebilirliğinin güçlendirilmesi”
olarak belirlenmiş ve temel faaliyetler aşağıdaki şekilde sıralanmıştır.
- Ortak Ar-Ge ihtiyaçlarının tanımlanması, formüle edilmesi ve önceliklendirilmesi,
- Ortak Ar-Ge ihtiyaçlarının açıklanması, geliştirilmesi ve iletişim kurulması için Avrupa Birliği, Ulusal kurumlar ve diğer ana paydaşlarla etkileşime geçilmesi,
- Ar-Ge projelerinin e programlarının başlatılması, desteklenmesi ve izlenmesi.
Ar-Ge Merkezleri
Ar-Ge Merkezleri
Maliye Bakanlığı tarafından hazırlanan ve 12 Mart 2008 tarihli Resmi Gazetede yayımlanan 5746 Sayılı “Araştırma ve Geliştirme Faaliyetlerinin Desteklenmesi Hakkında Kanun” 01 Nisan 2008 tarihinde yürürlüğe girmiş, Kanunun Uygulama ve Denetim Yönetmeliği ise 31 Temmuz 2008 tarihli Resmi Gazetede yayımlanmıştır.
Bu Kanun kapsamında sağlanan teşvik ve muafiyetlerden yararlanacak;

·Ar-Ge Merkezleri,
·Rekabet Öncesi İşbirliği Projeleri ve
·Teknogirişim Sermaye Desteği
ile ilgili işlemler Bakanlığımızca yürütülmektedir.
Bu Kanun kapsamında sağlanan teşvik ve muafiyetlerden yararlanacak;
·Ar-Ge Merkezleri,
·Rekabet Öncesi İşbirliği Projeleri ve
·Teknogirişim Sermaye Desteği
ile ilgili işlemler Bakanlığımızca yürütülmektedir.
Bugüne kadar;
- 163 işletme Ar-Ge Merkezi kurmak için başvurmuş,
- 134 işletmeye Ar-Ge Merkezi Belgesi verilmiştir.
Bu işletmelerin;
- Toplam Ar-Ge Personel sayısı 14.837,
- İşletmeler tarafından yapılan Ar-Ge harcaması ise 4,80 milyar TL'dir.
Nereden Bilgi Edinilebilir ?
T.C Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı
Bilim ve Teknoloji Genel Müdürlüğü
Mustafa Kemal Mahallesi Dumlupınar Bulvarı 2 ve 3. Kat (Eskişehir Yolu 7.Km) 2151.Cadde No:154 06510 Çankaya /ANKARA
Bilim ve Teknoloji Genel Müdürlüğü
Mustafa Kemal Mahallesi Dumlupınar Bulvarı 2 ve 3. Kat (Eskişehir Yolu 7.Km) 2151.Cadde No:154 06510 Çankaya /ANKARA
e-posta : argeweb@sanayi.gov.tr
Tel : 0 (312) 201 52 50
0 (312) 201 52 89
0 (312) 201 52 89
Faks : 0 (312) 201 52 53
Teknoloji Geliştirme Bölgeleri
Teknoloji Geliştirme Bölgeleri
Teknoloji Geliştirme Bölgesi; yeni veya ileri teknolojide mal ve hizmet üretmek isteyen girişimcilerin, araştırmacı ve akademisyenlerin sınaî ve ticari faaliyetlerini üniversitelerin yanında veya yakınında yürütebilmelerine ve bu üniversitelerden yararlanabilmelerine imkan vermek için kurulmuş akademik, sosyal ve kültürel sitelerdir.
Teknoloji Geliştirme Bölgeleri Kanunu, 06 Temmuz 2001 tarih ve 24454 sayılı, Teknoloji Geliştirme Bölgeleri Uygulama Yönetmeliği ise 19 Haziran 2002 tarih ve 24790 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe girmiştir.
AMACI
Üniversiteler, araştırma kurum ve kuruluşları ile üretim sektörleri arasında işbirliği sağlanarak;
· Ülke sanayinin uluslararası rekabet edebilir ve ihracata yönelik bir yapıya kavuşturulması amacıyla teknolojik bilgi üretilmesi,
· Üründe ve üretim yöntemlerinde yenilik geliştirilmesi,
· Ürün kalitesinin veya standardının yükseltilmesi,
· Verimliliğin artırılması, üretim maliyetlerinin düşürülmesi,
· Teknolojik bilginin ticarileştirilmesi,
· Teknoloji yoğun yatırım ve girişimciliği desteklemek,
· Araştırmacı ve vasıflı kişilere iş imkânı yaratmak,
· Teknoloji transferine katkıda bulunmaktır.
MİSYONU
· Ülkemizde, Üniversite-Sanayi işbirliğini sağlamak,
· İleri teknoloji kullanan veya üreten şirketlerin sayısının artmasını ve gelişmesini desteklemek,
· Mevcut kaynakların daha verimli kullanılmalarını sağlamak veya yeni kaynak yaratılması amacıyla yenilikçi ve ileri teknoloji alanlarında faaliyet gösterecek şirketlere Ar-Ge çalışmalarını yürütebilecekleri ortam ve destek sağlamak.
· İleri teknoloji alanında çalışan ulusal ve uluslararası şirketleri bir araya getirerek aralarında ve üniversitelerle sinerji yaratmalarını sağlayan mekanizmalar kurmak.
· Üniversitelerdeki akademik birikimin ve araştırma sonuçlarının ekonomik değere dönüştürülmesini sağlamak.
· Ülkenin ekonomik ve teknolojik düzeyinin yükseltilmesine ve böylece ülkenin uluslararası rekabet gücünün artırılmasına katkıda bulunmak.
· İleri teknoloji ve ihracata yönelik katma değeri yüksek, yenilikçi, ileri teknoloji ürünleri üretme potansiyeli olan yeni şirketlerin kurulmasını ve mevcut küçük işletmelerin büyümesini teşvik etmek.
VİZYONU
· Küreselleşen dünyada yerini almış ve ekonomik gücü yüksek bir Türkiye,
· Araştırma sonuçlarının ekonomik değere dönüştürülmesi,
· Üniversitelerin sahip olduğu gelişmiş insan gücünün ve altyapı olanaklarının ekonomik değer yaratılmasında kullanılması ve akademik bilginin ticarileştirilmesi,
· Yenilikçi ileri teknoloji ürünlerinin yurtdışına pazarlanması ve bu alanda yabancı sermayenin ülkemize çekilmesi,
HEDEFLERİ
· Türkiye’nin Ar-Ge potansiyeline ve teknoloji üretebilme yeteneğine katkı sağlamak,
· Türkiye için sürdürülebilir kalkınmanın unsurlarından birisi olmak,
· Girişimciliği ve yenilikçiliği teşvik etmek ve desteklemek,
· Sektör öncelikleriyle Türkiye’nin teknoloji üretiminin ve birikiminin yönlendirilmesine katkı sağlamak,
· Teknoloji transferi için uygun ortam yaratmak,
· Dünya pazarlarına yönelik ileri teknoloji ürün ve hizmet üretimini desteklemek,
· Sanayi-üniversite işbirliğini etkin ve sürekli kılmak,
· Üniversitedeki araştırma altyapısının ve bilgi birikiminin ekonomik değere dönüşmesine katkı sağlamak,
· Nitelikli işgücüne ülke içinde istihdam yaratmak,
· Yüksek/ileri teknoloji yatırımları yapacak, yabancı sermayenin ülkeye girişini hızlandıracak bölgeler oluşturulması,
· Ar-Ge çalışmalarında uluslararası işbirliğini güçlendirmektir.
Nereden Bilgi Edinilebilir?
T.C Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı
Bilim ve Teknoloji Genel Müdürlüğü
Mustafa Kemal Mahallesi Dumlupınar Bulvarı 2 ve 3. Kat (Eskişehir Yolu 7.Km) 2151.Cadde No:154 06510 Çankaya /ANKARA
Bilim ve Teknoloji Genel Müdürlüğü
Mustafa Kemal Mahallesi Dumlupınar Bulvarı 2 ve 3. Kat (Eskişehir Yolu 7.Km) 2151.Cadde No:154 06510 Çankaya /ANKARA
e-posta: argeweb@sanayi.gov.tr
Tel : 0 (312) 201 52 50
0 (312) 201 52 99
0 (312) 201 52 99
Faks : 0 (312) 201 52 53
2014 Yılı “San-Tez Programı” Başvuruları Hakkında Duyuru
Sanayi Tezleri Programı
|
katma değer yaratan, ülkemizde yerleşik işletmeler ve üniversitelerin işbirliği ile hazırlanacak projeler!
|
2014 yılı “San-Tez Programı” başvuruları 01 Haziran 2014 tarihinden itibaren başlayacaktır. Başvurular yıl içerisinde sürekli olarak alınacak olup, proje yürütücüsü akademisyen tarafından on-line olarak Ar-Ge web portalı (biltek.sanayi.gov.tr) adresi üzerinden yapılacaktır. Duyuru için tıklayınız.
2014 Yılı “San-Tez Programı” Başvuruları Hakkında Duyuru
2014 yılı “San-Tez Programı” başvuruları 01 Haziran 2014 tarihinden itibaren başlayacaktır. Başvurular yıl içerisinde sürekli olarak alınacak olup, proje yürütücüsü akademisyen tarafından on-line olarak Ar-Ge web portalı (biltek.sanayi.gov.tr) adresi üzerinden yapılacaktır.
Konuyla ilgili olarak aşağıdaki hususlara dikkat edilmesi gerekmektedir:
1. On-line başvuru yapabilmek için e-devlet şifrenizin olması gerekmektedir. e-devlet şifresi herhangi bir PTT şubesinden temin edilebilir.
2. Ar-Ge web portalı (biltek.sanayi.gov.tr) adresi üzerinden “ON-LINE İŞLEMLER” kısmına girilerek başvuru gerçekleştirilecektir. Sistem içerisinde yardım ekranları bulunmaktadır.
3. On-line başvurunun geçerli olabilmesi için; “ıslak imzalı başvuru dilekçesi” ve sistemden alınacak “proje özet sayfası” Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı Bilim ve Teknoloji Genel Müdürlüğü evrak birimine elden veya posta yolu ile teslim edilecektir.
4. “San-Tez Projelerinin Desteklenmesi Hakkında Yönetmelik Uygulama Usul ve Esasları” hükümlerine göre proje başvuruları, istenilen belgelerin Bakanlığa teslim edildiği ayın son günü referans alınarak 2 ay içerisinde sonuçlandırılır.
Adres: Mustafa Kemal Mahallesi Dumlupınar Bulvarı 2151. Cadde No: 154 2.Kat Oda No:218 06510 Çankaya/ANKARA
Kaydol:
Kayıtlar (Atom)