17 Temmuz 2014 Perşembe

Marka Destek Programı

MARKA DESTEK PROGRAMI KAPSAMINA ALINAN/BULUNAN ŞİRKETLERİN DESTEKLENMESİ

Destek Unsurları ;
  1. 1.  Patent, faydalı model ve endüstriyel tasarım tesciline ilişkin olarak yurtiçi ve yurtdışında gerçekleştirilen tüm harcamaları (telefon, faks, avukatlık ücretleri, vb)
  2. 2.  Tanıtım, Reklam ve Pazarlama Faaliyetlerinin Desteklenmesi        
  3. Yurtdışı Birimlere İlişkin Giderlerin Desteklenmesi
  4. 4.  Reyonların Desteklenmesi
  5. 5.  Showroomların Desteklenmesi    
  6. 6.  Kalite Belgeleri ile İnsan Can, Mal Emniyeti ve Güvenliğini Gösterir İşaretlere ilişkin Harcamaların Desteklenmesi  
  7. 7.  Franchising Desteği  
1-   Patent, faydalı model ve endüstriyel tasarım tesciline ilişkin olarak yurtiçi ve yurtdışında gerçekleştirilen tüm harcamaları (telefon, faks, avukatlık ücretleri, vb)  
% 50 oranında ve yıllık en fazla 50.000 ABD Doları’na kadar desteklenir.

2-   Tanıtım, Reklam ve Pazarlama Faaliyetlerinin Desteklenmesi:          
Şirketlerin, Stratejik İş Planlarında hedef pazarlar olarak belirtecekleri ülkelerde destek kapsamına alınan marka/markaları ile ilgili olarak destek kapsamına alındığı tarihten sonra gerçekleştireceği;
§   Görsel ve yazılı tanıtım (Yurtdışına yönelik yayın yapan Türk televizyonları, gazeteleri, vb. basın yayın organlarında verilecek reklamlara ilişkin harcamalar destek kapsamında değerlendirilmez.)
§    Tanıtım ve pazarlama organizasyonları (Show, defile, özel sergi, sunum vb.) düzenleme ve katılım giderleri,
§    Ülke imaj kampanyası,
§   Pazar araştırması (segmentasyon, rekabet, imaj, algı, gizli müşteri, müşteri memnuniyeti, lokasyon, dağıtım kanalı, iletişim fiyat, vb. araştırmalar),
§    Sponsorluk (kültürel, sosyal sorumluluk, imaj amaçlı ve sportif sponsorluklar vb.),
§    Kokteyl (açılış, sezon açılışı, kampanya uzantısı, ürün lansmanı vs),
§    Seminer, konferans, vb.,
§    Web sitesine ilişkin tasarımlar ve bu tasarımların uygulamaları,
§    Her türlü reklam panoları ve duvar reklamları,
§    Yabancı dilde hazırlanmış firma katalogları ile her türlü basılı iletişim malzemesi
§    Üretilen kataloglarla ilgili (tercüme bedeli hariç) her türlü giderler (yurtdışı edildiği takdirde desteklenir.),
§    Marka-promosyon iletişim ajansı harcamaları,
§    Halkla İlişkiler-Basınla İlişkiler ajansı harcamaları,
§    Medya satın alım ajansı harcamaları,
§    Direct mailing ile ilgili harcamalar,
§    Zincir marketlerin raflarına girebilmek için bir defaya mahsus ödenen listeleme bedeli,
§    Periyodik mağaza dergilerinde yer alma,
§    Eşantiyon ve promosyon malzemeleri,
§   Elektronik ortamda tanıtım sitelerine verilen reklam,
§   Radyo reklamları, tanıtımları, promosyonları,
§   Ürünlerin satışa sunulduğu ve üzerinde, destek kapsamındaki markanın logosunun yer aldığı stand, soğutucu, vb.,
§   Ürünlerin yurt dışına yönelik olarak elektronik ortamda pazarlanabilmesi amacıyla Müsteşarlıkça uygun görülen ve nihai tüketiciye yönelik olmayan e-ticaret sitelerine üyelik giderleri,
vb. harcamaları % 50 oranında ve yıllık en fazla 300.000 ABD Doları’na kadar desteklenir.

3-   Yurtdışı Birimlere İlişkin Giderlerin Desteklenmesi:
Yurtdışı birimlere (şirket, ofis, depo, mağaza, lokanta/kafe, şube, büro, yedek parça ve tamir hizmeti veren servisler)  ilişkin;
§   Brüt kira ile buna ilişkin kesinleşmiş (dönem sonunda mahsup işlemine konu olmayan) vergi/resim/harç,
§    Komisyon,
§   Söz konusu birimlerin işletilmesi için gerekli, Müsteşarlık tarafından belirlenen temel kurulum giderleri,
§   Hizmet (genel güvenlik, genel temizlik gibi ortak kullanım giderleri, forklift kira bedeli),
§   Hukuki danışmanlık
giderleri % 50 oranında ve yıllık en fazla 500.000 ABD Doları’na kadar karşılanır.
Şirketlerin;
§   Yurtdışı birimlerden mağaza/lokanta/kafe açılması amacıyla gerçekleştirecekleri uygun mahal araştırmasına yönelik danışmanlık, yerel vergi, resim harçlar belediye giderleri ile,
§   Açtıkları ve/veya açacakları mağaza/lokanta/kafelere ilişkin konsept yaratımı, teknik detay uygulama planları, proje uygulama dahil mimari çalışmaları ve dekorasyon giderleri,
% 50 oranında ve yıllık en fazla 400.000 ABD Doları’na kadar, desteklenir.
4-   Reyonların Desteklenmesi:
Firmaların kiraladıkları ve/veya kiralayacakları reyon/gondol/ köşe, dekorasyonlu köşe, kiosk, stand vb. tahsis edilmiş satış alanlarına ilişkin brüt kira ile buna ilişkin kesinleşmiş (dönem sonunda mahsup işlemine konu olmayan) vergi/resim/harç, komisyon, hizmet (genel güvenlik, genel temizlik gibi ortak kullanım giderleri, forklift kira bedeli) harcamaları, %50 oranında ve yıllık en fazla 200.000 ABD Doları desteklenir.
5-   Showroomların Desteklenmesi:    
Marka Destek Programı kapsamına alınan şirketlerin Stratejik İş Planlarında hedef pazarlar olarak belirtecekleri ülkelerde destek kapsamına alınan markalı ürünlerinin satışı amacıyla açtıkları ve/veya açacakları showroomlar ve/veya farklı markaların satıldığı showroomlarda yeralan ürünlerine ilişkin ödeyecekleri dekorasyon, brüt kira ile buna ilişkin kesinleşmiş (dönem sonunda mahsup işlemine konu olmayan) vergi/resim/harç ve/veya komisyon harcamaları, % 50 oranında ve yıllık en fazla 200.000 ABD Doları desteklenir.
6-   Kalite Belgeleri ile İnsan Can, Mal Emniyeti ve Güvenliğini Gösterir İşaretlere ilişkin Harcamaların Desteklenmesi:  
Şirketlerin çevre, kalite ve insan sağlığına yönelik teknik mevzuata uyum sağlanabilmesi ve mağaza/lokanta/kafe açılışı ve işletilmesini teminen gerçekleştirilen, kalite, hijyen, çevre belgeleri ile insan can, mal emniyeti ve güvenliğini gösterir işaretlere ilişkin danışmanlık dahil her türlü giderleri, %50 oranında ve yıllık en fazla 50.000 ABD Doları desteklenir.
7-   Franchising Desteği:  
Şirketlerin destek kapsamına alınan markaları ile ilgili olarak franchise vermeleri halinde, franchising sistemi ile yurt dışında açılacak ve faaliyete geçirilecek mağazaya ilişkin
§ dekorasyon harcamaları, %50 oranında ve mağaza başına en fazla 50.000 ABD Doları,
§ kira giderleri mağaza başına %50 oranında, en fazla iki yıl süresince en fazla 100.000 ABD Doları, desteklenir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder